Recente Vacatures

Welke trends zien we binnen recruitment?

Hybride werken, wervingscampagnes, unieke sollicitatiegesprekken en de inzet van secundaire arbeidsvoorwaarden. De meest voor de hand liggende oplossingen voor het aantrekken van personeel hebben we nu wel voorbij zien komen. Toch heerst de krapte nog steeds op de arbeidsmarkt in Nederland. Welke trends zien we binnen recruitment?

1. Recruitment marketing
Recruitment marketing is vaak de eerste fase binnen het wervingsproces en zorgt ervoor dat potentiële kandidaten worden bereikt door de inzet van slimme marketingtools. Het doel van recruitment marketing is om (potentiële) kandidaten in aanraking te laten komen met openstaande vacatures of projecten, en op die manier de kandidaten te laten solliciteren op de openstaande projecten en vacatures. Bye personeelstekort!

Binnen recruitment marketing worden recruiters vaak geholpen door diverse software, zoals SharpSpring, ActiveCampaign en Workable. Op die manier kunnen recruiters relaties opbouwen met kandidaten binnen een specifieke talentpool en daarmee op de doelgroep afgestemde berichten delen met kandidaten. Recruitment kan ook veel tijd besparen met het inplannen van geautomatiseerde e-mails die kandidaten in staat stellen om open vacatures of projecten in te zien die voor hen relevant zijn.

2. Employer branding
De huidige krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat het belangrijk is om op te vallen en goede werknemers voor lange termijn aan de organisatie te binden. Daarbij neemt de behoefte dat mensen meer willen dan alleen een goed salaris, toe. Men wil graag werken bij een bedrijf dat een duidelijk doel voor ogen heeft en dezelfde waarden als hen deelt. Een bedrijf dat betrokken is, transparant, flexibel en authentiek. Daarom is het belangrijk de juiste mensen te informeren over waarom ze juist bij jouw organisatie zouden moeten komen of blijven werken. Dit doe je door het optimaliseren van Employer Branding. Dat is een voortdurend proces, waarbij de relatie tussen (potentiële) werknemers en werkgevers zo menselijk mogelijk inzichtelijk gemaakt moet worden. Zo overtuig je ook om jouw openstaande vacatures of projecten te gaan lezen. Wil je meer weten over hoe je employer branding inzet? Lees dan onze whitepaper!

3. Social media
Social media heeft een enorm bereik met een naar schatting 3,6 miljard maandelijkse gebruikers. Met dit grote bereik wordt social media steeds vaker gebruikt als wervingsmiddel. Door het toegenomen mobiele gebruik en on-the-go interacties die social media bieden, geeft recruiters de mogelijkheid de aandacht van de gebruikers te trekken via populaire platforms zoals Instagram en Facebook. Veel platformen zijn hier al mee begonnen, zo heeft Facebook een vacaturebutton waar direct via de app gesolliciteerd kan worden.

Daarnaast wordt wervingsmarketing ingezet op social media. Dit zie je bijvoorbeeld als reclame in de vorm van wervende video’s of vacature-alerts bij Instagram Stories of promoties op Facebook en Twitter.

Een van de laatste trends is het gebruik van podcasts. Dit medium zelf bestaat al jaren, maar is de laatste jaren exponentieel gegroeid. Bedrijven gebruiken dit kanaal niet alleen om hun merk te promoten, maar ook om nieuwe mensen aan te trekken.

Meer weten over trends binnen recruitment? Of andere manieren om het personeelstekort tegen te gaan? Neem dan gerust contact met ons op. Op zoek naar een recruiter die dit proces van je overneemt? Ook dan helpen we je graag.

Veel succes!

 

 

Aron Kosten
Sales Manager
 : 06-21702310
 : 020-5811000
 : aron@staffingforce.nl

Staffing Force Nederland
Johan Huizingalaan 400, 1066JS,  Amsterdam

Follow us:
LinkedInWebsite

 

 

Bronnen:
https://www.talentlyft.com/en/resources/what-is-recruitment-marketing#:~:text=Recruitment%20Marketing%20is%20the%20process%20of%20attracting%20and%20nurturing%20talented,earliest%20stage%20of%20talent%20acquisition.

https://recruitee.com/articles/recruiting-trends

 

Whatsapp

Staffing Force gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.